Nowy system sterowania ruchem kolejowym. Będzie sprawniej i bezpieczniej - Nowiny Zabrzańskie

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuj pliki Cookies
Więcej informacji

Nowy system sterowania ruchem kolejowym. Będzie sprawniej i bezpieczniej

Spółka Infra SILESIA podpisała z PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała kontrakt na wykonanie prac na linii kolejowej 273 w zakresie sieci trakcyjnej i urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego.        

Zamówienie opiewające na kwotę 13 mln złotych netto będzie realizowane jako prace podobne w ramach zadania  głównego pn. „Wymiana nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi  na linii kolejowej  nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny, szlak Wołów – Małowice Wołowskie oraz Grębocice – Głogów” prowadzonego w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 273 na odcinku Wrocław – Głogów”, realizowanego przez Infra SILESIA lidera konsorcjum z firmą Transkol.

Podstawowe roboty przypadną na zabudowę i wymianę urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W ramach planowanych prac nastąpi wymiana urządzeń wewnętrznych mechanicznych na stacji Małowice Wołowskie na komputerowe. Nowoczesny system pozwoli na prowadzenie dodatkowych przebiegów wjazdowych i wyjazdowych dla wszystkich torów, z powiązaniem z blokadami liniowymi w kierunku st. Wołów i st. Ścinawa. Ponadto nowo zabudowane rozjazdy wyposażone zostaną w napędy zwrotnicowe wraz z siecią kablową oraz kontrolą nie zajętości.

 - Powierzenie w ramach kontraktu wykonania tak ważnych dla bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego robót, jakimi są zabudowa i wymiana urządzeń SRK, jest wyrazem zaufania i uznania ze strony Zamawiającego dla naszych dotychczasowych osiągnięć. Nowoczesny system komputerowy znacząco zwiększy bezpieczeństwo ruchu kolejowego na wskazanym odcinku oraz poprawi komfort jego obsługi – mówi Michał Batko, Prezes Zarządu Infra SILESII

W zakresie sieci trakcyjnej planowana jest wymiana 10 km odcinka wraz z konstrukcjami wsporczymi w torze nr 1 linii kolejowej 273 na odcinku Grębocice-Głogów. W obszarze robót torowych nastąpi dobudowa półtrapezu w torze nr 1 przed stacją Krzepów od strony Grębocice. Planowany termin zakończenia prac 31 marca 2018 r.

 

 

 


Wstecz

Wasze komentarze (0)

Dodaj komentarz



Current month ye@r day *

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud