Lokalne pozycjonowanie zapewnia każdej firmie równe szanse, aby plasować się wyżej w wyszukiwarkach, niezależnie od wielkości firmy. Nie tylko wyższe rankingi, ale odpowiedni plan SEO może od razu wpłynąć na Twój biznes. Według statystyk blisko 3/4 użytkowników szuka lokalnych informacji korzystając z wyszukiwarek. Jednocześnie 97% użytkowników korzysta z wyszukiwarek, aby znaleźć lokalną firmę. Lokalne SEO odgrywa tutaj kluczową rolę, zwłaszcza jeśli chcesz zbudować markę lub rozszerzyć swoją obecność w Internecie. Jeśli chcesz, aby Twój biznes odnosił sukcesy w szybkim tempie, to posiadanie odpowiedniej strategii SEO lokalnego jest koniecznością.
Krótki przewodnik po lokalnym SEO
Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że pozycjonowanie może pomóc znaleźć się wyżej na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Co sprawia, że lokalne SEO różnią się od zwykłego?
SEO lokalne można uznać za wariant tradycyjnego SEO, aby przyciągnąć ludzi znajdujących w pobliżu Twojej firmy. Głównym celem korzystania z lokalnej strategii SEO jest zwiększenie zasięgu Twojej firmy w wyszukiwaniach opartych na geolokalizacji.
Jak sama nazwa wskazuje, lokalne SEO skupia się na przyciągnięciu klientów z pobliskich miejsc. Dodatkowo lokalne SEO oferuje lepszą widoczność w mapach Google i daje szansę na umieszczenie w lokalnym wyszukiwaniu w Google bez żadnych opłat. Oznacza to, że konsumenci w pewnej odległości od fizycznej lokalizacji Twojego sklepu znajdą Cię podczas wyszukiwania w Internecie.
Sprawdź ofertę Divloy: Pozycjonowanie Gdańsk
Wyszukiwania z miastem, województwem, kodem pocztowym lub zawierające frazy „w pobliżu mnie” są uważane za wyszukiwania specyficzne dla lokalizacji.
Za każdym razem, gdy Google odbiera takie zapytania, dostarcza wyniki na podstawie lokalizacji geograficznej danej osoby.
Zacznij korzystać z lokalnego SEO
Google dominuje na rynku lokalnego SEO. Najważniejszym krokiem jest więc rejestracja firmy w Profilu Firmy w Google.
Nie można się jednak tylko na tym zatrzymać! Powinieneś przesłać swoje informacje biznesowe do jak największej liczby wysokiej jakości portali lokalnych. Oczywiście, będziesz potrzebować strategicznego planowania SEO, aby znaleźć się wysoko na liście SERPów. Ale wizytówka w Google jest pierwszym krokiem, aby wspiąć się na tę konkurencyjną drabinę.
Jak zacząć ulepszać lokalne SEO?
Zaczynając od lokalnego SEO, upewnij się, że podałeś wszystkie informacje na temat swojej firmy i strony internetowej, aby potencjalni klienci mogli łatwo i szybko uzyskać do nich dostęp. Wspomniane założenie wizytówki firmy w Google to świetny sposób, aby zaoferować wszystkie niezbędne informacje prosto z wyszukiwarki Google.
Poznaj usługę Divloy: Pozycjonowanie Poznań
Kolejną rzeczą do rozważenia przy rozpoczęciu ulepszania lokalnego SEO są słowa kluczowe i frazy.
Zadaj sobie pytanie: Czego szukają moi klienci, którzy próbują znaleźć moją firmę?
Rozważ wszystkie usługi lub produkty swojej oferty i upewnij się, że je uwzględnisz.
Na przykład, fryzjer włączyłby słowo fryzjer w swoich słowach kluczowych, ale także fryzurę, kolor włosów, podkreślenia, przycinanie, itd. Narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych są doskonałym rozwiązaniem, aby zapewnić pełne dopasowanie słów kluczowych, które umieścisz na swojej stronie.
Możesz również rozważyć stworzenie bloga na swojej stronie internetowej o swojej firmie, Twojej okolicy lub oferowanych produktach/usługach. Chociaż może to wydawać się czasochłonne, jest to skuteczny sposób na poprawę SEO witryny i pomóc jej w rankingu wyżej.
I wreszcie, upewnij się, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Ponieważ telefony komórkowe stanowią obecnie ponad 50% całego ruchu w sieci na całym świecie, a liczba użytkowników telefonów komórkowych szybko rośnie z roku na rok, zapewnienie optymalizacji witryny pod kątem urządzeń przenośnych jest ważniejsze niż kiedykolwiek.