Napisane przez 11:39 pm Ważne w mieście

Proces konsultacji społecznych dotyczących rozbudowy toru został pomyślnie zakończony

W ostatnim czasie mieszkańcy Metropolii zostali zaproszeni do udziału w cyklu spotkań, które miały na celu zbadanie możliwości budowy 4-torowej linii między Katowicami a Gliwicami. Celem tego projektu jest zmniejszenie zatorów w ruchu dalekobieżnym. Umożliwi to częstsze kursowanie pociągów na obszarach miejskich i ogólnie lepszą obsługę.

W spotkaniach, które odbyły się w Katowicach, Chorzowie, Świętochłowicach, Zabrzu i Rudzie Śląskiej, brali udział mieszkańcy, urzędnicy państwowi i działacze społeczni. Spotkania były platformą do dyskusji na tematy dotyczące rozbudowy torowiska. Spotkania nie służyły tylko wymianie informacji, ale także badaniu możliwości przyszłej współpracy, która mogłaby przynieść znaczną poprawę jakości życia w miastach dzięki lepszemu transportowi.

– Pojawiły się, zapisane przez projektantów, propozycje przesunięcia przystanków tramwajowych i autobusowych bliżej przystanków kolejowych. Ciekawym przypadkiem była dyskusja o możliwości przesunięcia peronu w Zabrzu w kierunku zachodnim po to, by zbliżyć je i umożliwić przesiadki z budowanego Centrum Przesiadkowego na perony i vice versa. Wydaje się to być realne – mówi Wojciech Dinges.

Wraz z wprowadzeniem nowego zespołu linii kolejowych podróżowanie między Katowicami a Gliwicami będzie znacznie łatwiejsze.

Inicjatywa inwestycyjna PKP PLK została podjęta przede wszystkim w celu oddzielenia ruchu kolejowego dalekobieżnego od transportu miejskiego. Inwestycja w trasę kolejową Gliwice – Katowice ma ogromne znaczenie dla przyszłości Kolei Metropolitalnej. To obecnie jeden z najbardziej ruchliwych korytarzy transportowych Górnośląskiej i Zagłębiowskiej Metropolii. Około 30-kilometrowy odcinek torów stanowi trzon komunikacyjny GZM i jest integralną częścią projektu Kolei Metropolitalnej. Po zakończeniu inwestycji więcej pociągów będzie mogło jeździć na nowych trasach dalej, szybciej i częściej niż dotychczas.

Do końca dekady pasażerowie odniosą ogromne korzyści z nowego rozwiązania, które ma zrewolucjonizować ich doświadczenia z podróży. Obecnie pociągi Kolei Śląskich poruszające się po województwie dzielą tory z pociągami dalekobieżnymi. Powoduje to zwiększenie odstępów między kolejnymi pociągami lokalnymi na tej trasie. Pociągi regionalne regularnie muszą ustępować dla połączeń premium lub międzynarodowych, nawet jeśli te się spóźniają.

Metropolia współpracuje z PKP PLK przy finansowaniu dokumentacji tej ważnej sieciowej inwestycji, pokrywając połowę wydatków. To studium wykonalności pomoże im dokładnie przeanalizować i zaplanować sieć połączeń.

Visited 1 times, 1 visit(s) today

Dodane przez Mikołaj Czarnecki

Doświadczony dziennikarz portalu Nowiny Zabrzańskie. Specjalizuje się w tematyce lokalnej Zabrza i regionu Górnego Śląska. Pasjonat spraw społecznych, kulturalnych i historycznych miasta.

Zamknij