Żeby dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, rozwijać biznes i zdobywać lojalność klientów, trzeba wdrożyć odpowiednie działania marketingowe. Nowoczesny marketing opiera się na zrozumieniu potrzeb grupy docelowej, budowaniu spójnej strategii, w której nie tylko widoczność strony w wyszukiwarce ma znaczenie, a również takie elementy, jak m.in. doświadczenia użytkownika, wartości i wiarygodność marki, sposób komunikacji z odbiorcami, czy przestrzeganie zasad społecznej odpowiedzialności.
Przemyślana strategia marketingowa to podstawa
Pierwszym krokiem w ustalaniu działań firmy, którą chcemy wypromować, jest określenie grupy odbiorców i zaplanowanie efektywnej, przemyślanej strategii, obejmującej działania długofalowe. W tym celu należy przeanalizować potrzeby odbiorców i ich zachowania. Kampania musi być dopasowana zarówno do sposobu komunikacji grupy docelowej, jak i jej estetyki, wartości oraz nawyków związanych z korzystaniem z internetu. Istotne jest uwzględnienie preferowanych kanałów dotarcia – dla młodszych użytkowników aktywnych w social mediach innych, niż dla osób szukających konkretnych rozwiązań w wyszukiwarce.
Jeżeli zależy Ci na zaprojektowaniu skutecznej kampanii, która może obejmować takie elementy, jak m.in. pozycjonowanie https://www.range.pl/pozycjonowanie-stron/katowice/, warto postawić na kompleksowe działania i wybrać sprawdzoną agencję, która zajmie się wszystkim krok po kroku – od audytu strony, przez jej optymalizację, tworzenie angażujących treści, aż stałe monitorowanie efektów. Zespół Range zapewnia wsparcie w zakresie UX, content marketingu, strategii SEO i rozwoju widoczności marki online, by Twoja firma była nie tylko widoczna, ale przede wszystkim skuteczna w działaniu.
Spójna komunikacja = rozpoznawalność i większe zaufanie do firmy
Klienci muszą zauważać markę, ale też ją zapamiętywać i rozpoznawać, dlatego duże znaczenie ma spójność – jednolita identyfikacja wizualna, jasny, sprecyzowany ton przekazywania komunikatów i stałe wartości. Narracja musi być przemyślana i niezależnie od tego, jakimi kanałami dociera się do odbiorców – charakterystyczna dla danej marki.
Przykładem może być firma oferująca ekologiczne kosmetyki. Jeśli na stronie internetowej i w mediach społecznościowych pojawiają się hasła o zrównoważonym rozwoju, a opakowania jej produktów są plastikowe – klienci mogą zauważyć brak spójności i stracić zaufanie.
Innym przykładem może być nietrafiony wybór ambasadora produktów. Jeśli jego wizerunek i zachowanie są sprzeczne z misją i wartościami organizacji, która nawiązała z nim współpracę, firma może stracić wizerunkowo. Wyobraź sobie markę promującą zdrowy styl życia, którą promuje influencer słynący z imprezowego stylu życia i nadużywania alkoholu – taki zgrzyt w komunikacji może zniechęcić świadomych odbiorców.
Dlatego, jeśli chcesz budować silną markę, która ma przemyślaną strategię rozwoju i spójną komunikację, zaufaj profesjonalistom i skorzystaj ze wsparcia doświadczonej agencji – https://www.range.pl/katowice/.
Marketing z zasadami – ESG wzmacnia przekaz marki
Dziś klienci nie wybierają produktów wyłącznie na podstawie ceny czy jakości – tym bardziej że konkurencja na rynku jest tak ogromna. Coraz częściej przyglądają się też wartościom, jakimi kieruje się firma. Jeśli mają dokonać wyboru między towarami i usługami o podobnych parametrach, zdecydują się na markę, która jest im bliższa światopoglądowo, działa etycznie i społecznie odpowiedzialnie. Wdrożenie zasad ESG stwarza realną przewagę konkurencyjną. Firma, która oceniana jest przez odbiorców jako etyczna, wspierająca lokalne inicjatywy, godna zaufania, przyjazna środowisku, zyskuje zaufanie i ich lojalność. Więcej na temat strategii ESG możesz przeczytać na stronie: https://www.range.pl/blog/esg-rating-czym-jest/.
Dodane przez Mikołaj Czarnecki
Doświadczony dziennikarz portalu Nowiny Zabrzańskie. Specjalizuje się w tematyce lokalnej Zabrza i regionu Górnego Śląska. Pasjonat spraw społecznych, kulturalnych i historycznych miasta.