Napisane przez 5:26 pm Ciekawostki

Sprzedaż auta w skupie a formalności – co warto wiedzieć przed podpisaniem umowy?

Znalezienie kupca na swój samochód to zaledwie początek drogi. Należy jeszcze sformalizować umowę w świetle obowiązujących przepisów. W przeciwnym wypadku można narazić się na szereg nieprzyjemności (np. kary finansowe). Dlatego lepiej dowiedzieć się, co trzeba przygotować przed podpisaniem dokumentu o sprzedaży.

Jakie dokumenty przynieść do skupu aut?

Nikt nie kupi samochodu bez potwierdzenia tożsamości oraz praw własności. Zbyt duże ryzyko, że zdobędzie się w ten sposób kradziony lub w inny jeszcze sposób podejrzany pojazd. Dlatego każdy kupujący będzie wymagać okazania kilku dokumentów (i sam powinien podać własne dane).

Co więc należy przynieść ze sobą do skupu aut? Przede wszystkim dowód osobisty (lub dowody osobiste w przypadku współwłaścicielstwa) oraz:

– dowód rejestracyjny samochodu,

– kartę pojazdu (jeśli została wydana),

– bieżącą polisę ubezpieczeniową OC.

Jeśli posiada się auto na gaz, należy też mieć dokument homologacji butli gazowej.

Powyższe dokumenty przydadzą się podczas prywatnych transakcji. A co w przypadku sprzedaży samochodu z firmowej floty, na który właśnie zakończył się leasing? Będą potrzebne:

Zobacz również  Przewodnik po najlepszych akcesoriach do sprzątania domu

– oryginalna faktura wykupu pojazdu z leasingu,

– zaświadczenia o zakończeniu leasingu,

– potwierdzenie przelewu z faktury sprzedaży auta,

a także wszelkie inne dokumenty otrzymane z przedsiębiorstwa leasingowego.

Jaką umowę podpisać z auto kasacją?

Szroty nie różnią się pod tym względem od pozostałych nabywców. Wystarczy zwyczajna umowa kupna/sprzedaży, aby sfinalizować transakcję. Co jednak najlepsze, auto kasacja w Poznaniu czy Bydgoszczy nie wymaga sporządzania dokumentu przez klienta. Pracownicy Scrabcar dysponują uniwersalnym wzorem, w który wystarczy wpisać swoje dane oraz pozostałe istotne dla umowy szczegóły.

Co zrobić z ubezpieczeniem?

Po sprzedaniu samochodu pozostaje jeszcze kwestia OC. Oczywiście dokumenty potwierdzające zakup ubezpieczenia należy przekazać nowemu właścicielowi. Na tym jednak nie kończą się formalności.

Przepisy jasno wskazują, że sprzedający ma 14 dni na poinformowanie agencji ubezpieczeniowej o fakcie sprzedaży. W przeciwnym wypadku ubezpieczyciel ma prawo zażądać uregulowania składki od sprzedawcy i nabywcy jednocześnie. Zawiadomienie jest więc niezwykle istotne, jeśli chce się uniknąć zupełnie zbędnych płatności.

Skorzystanie z usług szrotu minimalizuje przy tym ryzyko wystąpienia problemów związanych z kolizjami i innymi wypadkami, które pokrywa ubezpieczyciel, ponieważ zakupiony przez profesjonalistów pojazd zostaje zdemontowany, a następnie zezłomowany. Niemniej warto powiadomić ubezpieczyciela, że naliczanie kolejnych składek nie ma już sensu.

Zobacz również  Na co musisz zwrócić uwagę, wybierając akcesoria do centralnego smarowania? Podpowiadamy

Większość formalności wypełnić mogą specjaliści zatrudnieni przez skup aut w Bydgoszczy czy Poznaniu. Wystarczy przynieść niezbędne dokumenty, a przeprowadzą klienta przez skomplikowany proces wyrejestrowania pojazdu. To duża oszczędność czasu i nerwów, dlatego polecamy wszystkim zaznajomienie się z ofertą marki Scrabcar.

Visited 43 times, 1 visit(s) today

Dodane przez Mikołaj Czarnecki

Doświadczony dziennikarz portalu Nowiny Zabrzańskie. Specjalizuje się w tematyce lokalnej Zabrza i regionu Górnego Śląska. Pasjonat spraw społecznych, kulturalnych i historycznych miasta.

Zamknij