Napisane przez 1:58 pm Ciekawostki

W jaki sposób zaplanować skuteczną kampanię wizerunkową?

Czy zastanawiałeś się, z jakich powodów klient sięga po produkt konkretnej marki? Za część decyzji zakupowych konsumentów odpowiada kampania wizerunkowa firmy. Podobnie jest z budowaniem wizerunku pracodawcy. Z pomocą przychodzą tutaj strategie Employer Brandingu. Chcesz wiedzieć, jak skutecznie zaplanować działania w tym zakresie? Czytaj dalej!

Employer Branding — co kryje się pod tym terminem?

Pod tym terminem kryje się budowanie marki pracodawcy. Employer Branding odnosi się do zbioru wszelkich działań, jakie podejmowane są przez daną organizację do kreowania wizerunku wybranej firmy, przedstawiając ją jako pracodawcę z wyboru.

Ma to na celu wzbudzenie pozytywnych skojarzeń z pracodawcą u swoich pracowników lub kandydatów ubiegających się o zatrudnienie. W założeniu mają oni dostrzegać sprzyjające warunki pracy i możliwość rozwoju. Więcej informacji znajdziesz na stronie https://hrk.pl/pl/dla-klienta/employer-branding

Co to jest kampania wizerunkowa?

Celem kampanii wizerunkowej jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców, stanowiących target danej firmy. Za pomocą opracowanej strategii dąży się do zwiększenia świadomości marki wśród potencjalnych klientów w taki sposób, aby jej oferta kojarzyła się w określony sposób.

Wspólne cele Employer Brandingu oraz kampanii wizerunkowej

Dobra strategia wizerunkowa pozwala wykreować pożądany wizerunek marki poprzez:

  • budowanie zaufania;
  • zdobywanie przychylności stałych klientów lub pracowników;
  • tworzenie długoterminowych relacji.

Wymienione elementy stanowią podstawę dobrze funkcjonującej firmy bazującej na kontaktach z klientami i pracownikami.

Jak zaplanować kampanię wizerunkową pracodawcy?

Skuteczne działania można zaprojektować w 3 krokach:

  • Określenie grupy docelowej — kampania wizerunkowa, w tym także Employer Branding muszą być dostosowane do odbiorcy. Należy dostosować formę przekazu formy do grupy docelowej, biorąc pod uwagę prezentowane przez nią wartości i język komunikacji.
  • Selekcja i staranny wybór strategii — mimo ogromnej konkurencji na rynku warto kreować wizerunek mądrze, aby uniknąć kryzysów wizerunkowych.
  • Spójność kampanii z wartościami i atrybutami danej firmy lub marki.

Każde podejmowane działanie jest wizytówką firmy, pozwalającą zaprezentować się przed potencjalnymi klientami i pracownikami.

Co może zrobić firma, aby zyskać w oczach przyszłych i obecnych pracowników?

Skuteczne budowanie wizerunku przedstawia kulturę, zasady organizacji, wartości, a także realne atuty zatrudnienia w konkretnym miejscu pracy. Godne wynagrodzenie to nie wszystko — znaczenie mają także wszelkie benefity, premie i bonusy pozapłacowe. Warto tutaj wyszczególnić wyjścia integracyjne, możliwości rozwoju, awansu i doskonalenia zawodowego i miłą atmosferę w miejscu pracy. Standardem są już karty sportowe czy dni tematyczne (np. owocowe czwartki).

Korzyści z pozytywnego wizerunku firmy

Jak widać, prowadzenie kampanii wizerunkowej, w tym Employer Brandingu jest pracochłonne, ale przy tym opłacalne. Przede wszystkim buduje się nową sieć kontaktów, docierając do grupy docelowej. Zmniejsza się również rotacja pracowników w firmie, a wzrasta zaangażowanie i satysfakcja z wykonywanej pracy.

Visited 3 times, 1 visit(s) today
Zamknij