„Reklama internetowa” to bardzo szerokie pojęcie. Kryje się pod nim wiele rodzajów narzędzi, które można wykorzystać w komunikacji z klientem. Co dokładniej można wybrać? Jakie narzędzia można zastosować przy tworzeniu kampanii? Oto najważniejsze informacje.
Kampanie reklamowe w internecie – skuteczny sposób na dotarcie do klientów
Jeśli zastanawiasz się, gdzie się najlepiej promować, odpowiedź jest jedna: to internet. Komunikacja z klientami w świecie online ma sens w każdej branży. Powód jest prosty: z „sieci” korzysta już większość osób na świecie. Są tam również Twoi potencjalni odbiorcy.
Aby jednak skutecznie dotrzeć do tych osób, które mogą być realnie zainteresowane Twoimi produktami czy usługami, trzeba dobrać właściwe rodzaje kampanii reklamowych. Wybór jest duży, co ma zarówno dobre, jak i złe strony.
- Plus tego, jak wiele narzędzi promocji jest dostępnych, jest możliwość dopasowania metod reklamowania się do specyfiki swojej działalności. Możesz wybrać te kanały komunikacji i formy promocji, które pozwolą dotrzeć do konkretnej grupy osób i przyciągnąć ich uwagę.
- Minus to… duże wyzwanie, jakie stanowi dobranie rodzaju kampanii reklamowej dla laika. Na szczęście w tym zadaniu może pomóc agencja marketingowa. Współpraca z zaufanym partnerem pozwala zmaksymalizować ROI i szybciej osiągnąć wzrost sprzedaży.
Jakie są rodzaje kampanii reklam internetowych?
Kampanie reklam internetowych można podzielić na kilka sposobów – m.in. z uwagi na kanał komunikacji, jak i model rozliczania tej formy promocji.
Rodzaje kampanii reklam internetowych a kanał komunikacji
Najpopularniejszym miejscem tworzenia kampanii reklam internetowych jest system Google Ads. Pozwala on m.in. na wyświetlanie reklam w:
- wynikach wyszukiwania w Google – przyjmują one postać linków sponsorowanych lub trafiają na specjalne listy produktowe widoczne z poziomu serwisu;
- sieci reklamowej – a zatem na rozmaitych portalach, które są odwiedzane przez Twoich klientów w internecie. Banery promocyjne mogą się pojawić np. w serwisach newsowych, na stronach tematycznych, forach itp. Będą „podążać” za Twoim odbiorcą;
- serwisie YouTube – zarówno przed filmikiem, jak i w jego trakcie oraz po zakończeniu.
Ponadto warto wymienić inne systemy, które pozwalają na tworzenie kampanii reklamowych w sieci. Warto wspomnieć np. o reklamach w mediach społecznościowych. Można je tworzyć np. w systemach:
- Facebook Ads,
- Instagram Ads,
- TikTok Ads.
W każdym z tych systemów masz możliwość wskazania celu promocji, zaprojektowania komunikatu reklamowego, a także grupy docelowej odbiorców, do których on trafi. Zyskujesz też możliwość monitorowania efektów.
Rodzaje kampanii reklam online a metody rozliczenia
Kampanie internetowe pozwalają Ci ściśle kontrolować budżet na reklamy. Płacisz w nich tylko za konkretne efekty. Mogą być one uzależnione od celu, w jakim są publikowane komunikaty promocyjne. W tym kontekście wyróżnia się m.in. kampanie:
- CPC, w których płacisz za kliknięcie przez klienta w Twoją reklamę i przejście na stronę;
- CPV, kiedy rozliczasz się za wyświetlenie i obejrzenie reklamy przez pojedynczą osobę;
- CPA, w których opłata jest pobierana za konkretną akcję wykonaną przez klienta, np. zapis na newsletter;
- CPM – wówczas rozliczenie jest dokonywane za 1000 wyświetleń komunikatu reklamowego.
Wybór odpowiedniego modelu zależy od wielu czynników, dlatego warto go dokonać ze specjalistami.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat kampanii reklamowych w internecie, zasięgnij porady w agencji marketingowej. Eksperci wyjaśnią Ci krok po kroku, na co i dlaczego warto się zdecydować.
Dodane przez Mikołaj Czarnecki
Doświadczony dziennikarz portalu Nowiny Zabrzańskie. Specjalizuje się w tematyce lokalnej Zabrza i regionu Górnego Śląska. Pasjonat spraw społecznych, kulturalnych i historycznych miasta.