Napisane przez 3:04 pm Ciekawostki

Urząd Miasta Zabrze wydziały – UM

urząd miasta zabrze wydziały

Poniżej znajdziesz przejrzystą listę wszystkich komórek organizacyjnych wraz z ich szczegółowymi danymi teleadresowymi, godzinami urzędowania oraz zakresem obowiązków. Dzięki tym informacjom z łatwością skontaktujesz się z właściwą jednostką i załatwisz swoją sprawę. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym opisem każdego działu – wszystko to, aby zapewnić Ci możliwie najlepszą obsługę i wygodę.

Kliknij w poniższy spis treści, by szybko przejść do wybranego Wydziału lub Biura.


Biuro ds. Obsługi VAT

Naczelnik – Edyta Zelosko

ul. Powstańców Śląskich 5-7, pok. 107
41-800 Zabrze
tel.: (32) 273 97 95
e-mail: sekretariat_bov@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Biuro ds. Obsługi VAT jest odpowiedzialne przede wszystkim za rozliczenia wynikające z podatku od towarów i usług dotyczących Miasta Zabrze. W ramach swoich działań weryfikuje pod kątem formalnym i rachunkowym rejestry zakupów oraz sprzedaży VAT, a także przygotowuje roczną korektę podatku naliczonego. Dodatkowo zajmuje się sporządzaniem i przekazywaniem deklaracji VAT do właściwego Urzędu Skarbowego, dba o prawidłowe przygotowanie Jednolitych Plików Kontrolnych (JPK) i koordynuje kwestie związane z opiniowaniem opodatkowania oraz kwalifikowalności podatku w projektach współfinansowanych z różnych źródeł.

Wydział Budżetu i Analiz Finansowych

Naczelnik: Monika Sadzawicka

Adres: ul. prof. Zbigniewa Religi 1, 41-800 Zabrze
tel.: (32) 273-97-55
e-mail: sekretariat_wbu@um.zabrze.pl

Godziny pracy:
Poniedziałek: 7:30 – 17:30
Wtorek – czwartek: 7:30 – 15:30
Piątek: 7:30 – 13:30

Wydział Budżetu i Analiz Finansowych skupia się na kompleksowym przygotowywaniu oraz monitorowaniu budżetu miasta, w tym Wieloletniej Prognozy Finansowej. Tworzy analizy niezbędne do oceny stabilności finansowej miasta i zarządzania jego zadłużeniem. Koordynuje także proces pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania, nadzoruje kredyty, pożyczki i obligacje. Dodatkowo przygotowuje projekty uchwały budżetowej, a także roczne i kwartalne sprawozdania z wykonania budżetu miasta.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów

Miejski Rzecznik Konsumentów: Agnieszka Kordasiewicz

ul. Wolności 286
41-800 Zabrze
tel.: (32) 373 33 04
e-mail: sekretariat_brk@um.zabrze.pl
e-mail: rzecznik_konsumenta@um.zabrze.pl

Biuro czynne:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów wspiera i chroni prawa konsumentów, szczególnie w sporach z przedsiębiorcami powstałych w wyniku zawartych umów konsumenckich. Rzecznik udziela nieodpłatnego poradnictwa prawnego, wytacza powództwa w imieniu konsumentów i może uczestniczyć w toczących się sprawach dotyczących naruszenia interesów konsumentów. Dodatkowo współpracuje z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcją Handlową i organizacjami konsumenckimi.

Biuro Kontrasygnaty i Nadzoru Finansowego

Naczelnik: Adrianna Riedel

ul. Religi 1, parter, pok. 58, 41-800 Zabrze
tel.: (32) 27 39 755
e-mail: sekretariat_fk@um.zabrze.pl

Godziny pracy:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Biuro Kontrasygnaty i Nadzoru Finansowego odpowiada za analizę dokumentów przedstawianych Skarbnikowi Miasta do kontrasygnaty. Prowadzi centralny rejestr umów, współpracuje z bankami w zakresie obsługi budżetu miasta, a także współdziała z zewnętrznymi audytorami. Biuro dba o prawidłowy przebieg procesów finansowych, ściśle współpracując z pozostałymi wydziałami Urzędu i podległymi jednostkami.

Biuro Planowania Przestrzennego

Naczelnik: Adam Łobko

ul. Piastowska 11, pok. 1-3
tel.: (32) 373-35-80
e-mail: sekretariat_bpp@um.zabrze.pl
Miejski Konserwator Zabytków: tel.: (32) 373-33-73

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Biuro Planowania Przestrzennego odpowiada za tworzenie i aktualizowanie dokumentów kształtujących rozwój przestrzenny miasta, takich jak studium uwarunkowań czy miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Archiwizuje dokumentację urbanistyczną, monitoruje procesy rewitalizacji obszarów miejskich oraz rozpatruje wnioski związane z inwestycjami mieszkaniowymi. W zakresie działań Biura mieści się również ochrona zabytków – sprawami tymi zajmuje się Zespół Miejskiego Konserwatora Zabytków, który prowadzi ewidencję zabytków i współtworzy programy ich ochrony.

Biuro Rady Miasta

Naczelnik – Aleksandra Jurecka

ul. prof. Zbigniewa Religi 1, pok. 68
tel.: (32) 27 39 750
fax: (32) 27 39 700
e-mail: sekretariat_brm@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Biuro Rady Miasta zapewnia obsługę organizacyjną i techniczną prac Rady Miasta i jej komisji. Odpowiada za prawidłową obsługę Przewodniczącego Rady i prowadzi rejestr uchwał, wniosków i opinii wyrażanych przez komisje oraz interpelacji radnych. Dodatkowo Biuro koordynuje działalność jednostek pomocniczych Miasta i obsługuje skargi kierowane do Rady Miasta.

Biuro Zamówień Publicznych

Naczelnik Wydziału – Anna Wojnowska-Fuks

ul. Powstańców Śląskich 5-7
41-800 Zabrze
tel.: (32) 37-33-516
fax.: (32) 37-33-516
e-mail: sekretariat_bzp@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Biuro Zamówień Publicznych koordynuje i nadzoruje procesy przetargowe w Urzędzie Miasta Zabrze, a także sporządza niezbędną dokumentację oraz realizuje obowiązki wobec Urzędu Zamówień Publicznych. Do głównych zadań należy przygotowywanie, przeprowadzenie i rozliczanie zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Urząd Stanu Cywilnego

Kierownik – Sławomir Kenig

ul. Wolności 211, 41-800 Zabrze
tel.: (32) 271-02-16
tel.: (32) 373-35-84 – Kierownik USC
tel.: (32) 373-35-82 – archiwum
tel.: (32) 373-35-85 – referat urodzeń
tel.: (32) 373-35-83 – sekretariat
fax: (32) 373-35-82
e-mail: sekretariat_usc@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Urząd Stanu Cywilnego w Zabrzu rejestruje urodzenia, małżeństwa i zgony, a także wydaje niezbędne zaświadczenia oraz odpisy aktów stanu cywilnego. Odpowiada za nadawanie numeru PESEL przy sporządzaniu aktu urodzenia, przechowuje i konserwuje księgi stanu cywilnego oraz pomaga w formalnościach związanych z uznaniem ojcostwa, zmianą imienia i nazwiska, a także innymi czynnościami wynikającymi z przepisów prawa. USC wspiera także organizację uroczystości jubileuszowych, takich jak „Za długoletnie pożycie małżeńskie”.

Wydział Administracyjno – Techniczny

Naczelnik – Wojciech Celejewski

ul. Powstańców Śląskich 5-7, III piętro, pok. 319
41-800 Zabrze
tel.: (32) 37 33 410
e-mail: sekretariat_wat@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Administracyjno–Techniczny dba o właściwe funkcjonowanie budynków Urzędu, ich utrzymanie w należytym stanie technicznym i porządkowym. W zakresie obowiązków Referatu Administracyjnego leży między innymi zarządzanie nieruchomościami wykorzystywanymi przez Urząd, zapewnianie ochrony i bezpieczeństwa mienia urzędowego, a także organizacja parkingów Urzędu. Referat Techniczny skupia się na konserwacjach, naprawach oraz remontach, natomiast Zespół ds. Archiwum Zakładowego prowadzi archiwum i koordynuje kwestie związane z rzeczami znalezionymi.

Wydział Audytu Wewnętrznego i Kontroli

Naczelnik: Izabela Kaszuba

ul. Powstańców Śląskich 5-7, pok. 303
41-800 Zabrze
tel.: (32) 373-35-01
e-mail: sekretariat_pa@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Zobacz również  Śmieci Zabrze

Wydział Audytu Wewnętrznego i Kontroli dokonuje ocen skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w Urzędzie i miejskich jednostkach organizacyjnych. Odpowiada za przeprowadzanie zadań audytowych, doradczych oraz kontrolnych – planowanych i doraźnych. Kontroluje prawidłowość prowadzenia dokumentacji oraz monitoruje realizację zaleceń pokontrolnych. Wydział przygotowuje także roczne plany kontroli i sprawozdania z ich realizacji.

Wydział Budownictwa

Naczelnik – Zbigniew Kozik

ul. Powstańców Śląskich 5-7, pok. 517, 41-800 Zabrze
tel.: (32) 373-34-22
e-mail: sekretariat_wb@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Budownictwa zajmuje się przede wszystkim wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, pozwoleniami na budowę oraz rozbiórkę, a także kontrolą zgodności inwestycji z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Dodatkowo odpowiada za przenoszenie praw do decyzji o warunkach zabudowy na inne podmioty, a także nadzór nad przestrzeganiem prawa budowlanego. Wydział zajmuje się też rejestrowaniem dzienników budowy, wystawianiem zaświadczeń i opiniowaniem podziałów działek.

Wydział Egzekucji Administracyjnej

Naczelnik – Tomasz Trzeja

ul. Powstańców Śląskich 5-7, pok. 123-124
41-800 Zabrze
tel.: (32) 37 33 306
e-mail: sekretariat_wea@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Egzekucji Administracyjnej skupia się na prowadzeniu postępowań egzekucyjnych dotyczących należności pieniężnych, w których organ gminy jest właściwą jednostką do ich ustalania oraz pobierania. Zajmuje się realizacją działań zmierzających do wyegzekwowania obowiązków, takich jak zajęcie rachunków bankowych, wynagrodzeń, emerytur i rent. Wydaje postanowienia w sprawach egzekucyjnych, współpracuje z innymi organami administracyjnymi i przygotowuje wnioski m.in. o ustanowienie hipoteki przymusowej.

Wydział Ekologii

Naczelnik – Agnieszka Duda

ul. Wolności 286, pok. 209
41-800 Zabrze
tel.: (32) 373-33-33
e-mail: sekretariat_we@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Ekologii zarządza kwestiami związanymi z ochroną środowiska, takimi jak wydawanie zezwoleń i pozwoleń środowiskowych, nadzorowanie działań w zakresie hałasu czy gospodarki odpadami. Odpowiada także za kontrolę przestrzegania regulacji ekologicznych. Wydział opracowuje i koordynuje wdrażanie programów ochrony środowiska, przeprowadza kontrole właścicieli nieruchomości w odniesieniu do przydomowych oczyszczalni ścieków, monitoruje stan akustyczny i jakość powietrza. Dodatkowo zajmuje się edukacją ekologiczną oraz współpracą z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz środowiska.

Wydział Geodezji

Naczelnik – Grzegorz Dragańczyk

ul. Powstańców Śląskich 5-7, pok. 50
41-800 Zabrze
tel.: 32 373-34-59
e-mail: sekretariat_wg@um.zabrze.pl
e-usługi: https://webewid.miastozabrze.pl/

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Geodezji prowadzi powiatowy zasób geodezyjno-kartograficzny oraz sprawuje koordynację dotyczącą umiejscowienia projektowanych sieci uzbrojenia terenu. Zarządza informatycznym systemem informacji przestrzennej dla Zabrza, a także zajmuje się ewidencją gruntów i budynków, numeracją nieruchomości i prowadzeniem spraw związanych z podziałami oraz rozgraniczeniami nieruchomości. Dba również o komunalizację nieruchomości oraz ich ujawnianie w księgach wieczystych.

Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi

Naczelnik – Michał Góźdź

ul. Powstańców Śląskich 5-7, pok. 102
41-800 Zabrze
tel.: (32) 373-34-80
e-mail: sekretariat_gok@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi nadzoruje i koordynuje całość systemu gospodarowania odpadami w mieście. Przygotowuje postępowania przetargowe na odbiór i zagospodarowanie odpadów, prowadzi Rejestr Działalności Regulowanej w tym obszarze i opracowuje analizy dotyczące gospodarki odpadami. Zajmuje się egzekwowaniem opłat za gospodarowanie odpadami, organizacją Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz przeprowadza działania edukacyjne w zakresie poprawnego segregowania.

Wydział Informatyki i Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego

Naczelnik – Jarosław Krawczyk

ul. Powstańców Śląskich 5-7, pok. 70
41-800 Zabrze
tel.: (32) 273 96 26
e-mail: sekretariat_irsi@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Informatyki i Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego wspiera transformację cyfrową Urzędu poprzez utrzymanie i rozwój systemów informatycznych, sieci teleinformatycznej i bezpieczeństwa danych. Dba o integrację i aktualizację e-usług, a także nadzoruje infrastrukturę teleinformatyczną. Koordynuje działania na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego i kreuje inicjatywy promujące cyfrowe rozwiązania dla mieszkańców.

Wydział Infrastruktury Miejskiej i Transportu Lokalnego

Naczelnik – Krzysztof Joniec

ul. Wolności 286, sekretariat pok. 407
41-800 Zabrze
tel.: (32) 37-33-348
e-mail: sekretariat_bm@um.zabrze.pl

Godziny pracy:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Infrastruktury Miejskiej i Transportu Lokalnego odpowiada za prawidłowe utrzymanie infrastruktury miejskiej, takiej jak cmentarze komunalne, schronisko dla zwierząt czy obiekty sportowo-rekreacyjne. Realizuje zadania w zakresie transportu lokalnego i elektromobilności, nadzoruje komunikację miejską (opiniuje rozkłady jazdy i przebieg linii), zarządza oświetleniem ulicznym oraz współpracuje w zakresie energii elektrycznej i gazu. Zajmuje się także kwestiami utrzymania czystości, zieleni miejskiej, dróg wewnętrznych i organizacji ruchu (organizuje Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego).

Wydział Inwestycji i Remontów

Naczelnik – Leszek Szczygielski

ul. Powstańców Śl. 5-7, pok. 203-204, 41-800 Zabrze
tel.: (32) 373-35-15
tel./fax: (32) 373-34-57
e-mail: sekretariat_wi@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Inwestycji i Remontów planuje, przygotowuje i nadzoruje realizację inwestycji miejskich oraz remontów – w tym w placówkach oświatowych, Urzędzie Miejskim i innych jednostkach. Opracowuje niezbędną dokumentację, wyłania wykonawców, kontroluje przebieg prac i rozlicza zadania finansowo. Jest odpowiedzialny za analizę źródeł finansowania oraz dba o terminową realizację projektów zgodnie z przepisami.

Wydział Komunikacji

Naczelnik – Małgorzata Kernert

ul. Wolności 286, pok. 102-105
41-800 Zabrze

Informacje dot. prawa jazdy: tel.: (32) 37-33-336 /323
Informacje dot. rejestracji pojazdów: tel.: (32) 37-33-561 /570 /571 /314
Informacje dot. transportu drogowego: tel.: (32) 37-33-509
e-mail: sekretariat_wk@um.zabrze.pl
Rezerwacja wizyty: https://zabrze.ustaltermin.pl/1

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Komunikacji zajmuje się rejestracją pojazdów, wydawaniem dowodów rejestracyjnych i praw jazdy, a także dopuszczaniem pojazdów do ruchu. Odpowiada za wydawanie licencji, zezwoleń i zaświadczeń związanych z krajowym transportem drogowym, a także nadzoruje stacje kontroli pojazdów. Wspiera przedsiębiorców w zakresie formalności dotyczących przewozów osób i rzeczy oraz prowadzi rejestr przedsiębiorstw z branży transportowej.

Wydział Księgowości Budżetu Miasta

Naczelnik Wydziału – Ewa Ratajczak

ul. prof. Zbigniewa Religi 1, 41-800 Zabrze
tel.: (32) 273-96-33
e-mail: sekretariat_wkb@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Księgowości Budżetu Miasta odpowiada za kompleksową obsługę finansowo–księgową miejskiego budżetu, w tym przygotowywanie zbiorczych sprawozdań, bilansu skonsolidowanego oraz weryfikację sprawozdań przekazywanych przez jednostki podległe. Zarządza przepływami środków do jednostek budżetowych i dokonuje rozchodów w ramach budżetu miasta.

Wydział Księgowości Urzędu

Naczelnik – Romana Duda-Nowak

ul. prof. Zbigniewa Religi 1, pok. 228
41-800 Zabrze
tel.: (32)-273-97-51
e-mail: sekretariat_ksu@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Księgowości Urzędu prowadzi księgowość wszystkich wydatków budżetowych, w tym rachunków depozytowych i funduszu świadczeń socjalnych dla pracowników Urzędu. Odpowiada za obsługę płac i rozliczeń z tytułu umów cywilnoprawnych, a także zajmuje się prowadzeniem kasy Urzędu. Dodatkowo weryfikuje środki trwałe i dba o roczne naliczanie umorzeń, koordynuje przepływ danych finansowych i sporządza przelewy z rachunków bankowych miasta.

Wydział Kultury, Sportu i Turystyki

Naczelnik – Dorota Kosińska

ul. Prof. Zbigniewa Religi 1, pokoje 71, 72, 53
41-800 Zabrze
tel.: (32) 273 97 60 (sekretariat)
tel.: (32) 373-33-80 (kultura)
tel.: (32) 273 97 34 (turystyka)
tel.: (32) 273 97 31 lub (32) 273 97 32 (sport)
e-mail: sekretariat_ak@um.zabrze.pl

Zobacz również  Czy warto kupić odnowiony Apple Watch 8?

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Kultury, Sportu i Turystyki nadzoruje funkcjonowanie instytucji kultury, koordynuje przedsięwzięcia kulturalne oraz imprezy miejskie i państwowe. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami w zakresie działań kulturalnych, krajoznawczych oraz turystycznych. W dziedzinie sportu i rekreacji prowadzi ewidencję uczniowskich klubów sportowych i wspiera kluby i związki sportowe. Współorganizuje wydarzenia promujące aktywny tryb życia i turystykę, a także wspiera rozwój bazy turystycznej Zabrza.

Wydział Obrotu Nieruchomościami

Naczelnik – Magdalena Korzeniowska

ul. Powstańców Śląskich 5-7, pok. 412
41-800 Zabrze
tel.: (32) 37-33-478
e-mail: sekretariat_on@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Obrotu Nieruchomościami prowadzi sprawy związane ze zbywaniem, nabywaniem i regulowaniem stanów prawnych nieruchomości miejskich oraz Skarbu Państwa. Przygotowuje dokumentację do sprzedaży lokali i gruntów, ustala odszkodowania za działki przejmowane pod drogi publiczne, dokonuje wywłaszczeń, a także rozpatruje sprawy związane z przekształceniem użytkowania wieczystego w prawo własności. Zajmuje się również kontrolą obrotu wtórnego lokalami sprzedanymi z bonifikatą.

Wydział Oświaty, Zdrowia i Spraw Społecznych

Naczelnik – Czesława Winecka

ul. Wolności 286, pok. 203
41-800 Zabrze
tel.: (32) 373-34-35, (32) 373-34-13
fax: (32) 370-14-19
e-mail: sekretariat_zps@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
poniedziałek – piątek: 7.30 – 15.30

Wydział Oświaty, Zdrowia i Spraw Społecznych dba o rozwój i jakość edukacji w mieście, współpracując ze szkołami i placówkami oświatowymi. Prowadzi również działania z zakresu profilaktyki zdrowia, analizuje stan zdrowia mieszkańców i koordynuje prace miejskich podmiotów leczniczych. W obszarze spraw społecznych współpracuje z instytucjami pomocy społecznej, realizuje zadania związane z profilaktyką uzależnień i wspiera osoby niepełnosprawne, koordynując wykorzystanie środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Wydział Podatków i Opłat Lokalnych

Naczelnik – Aleksandra Łacinnik

ul. Powstańców Śląskich 5-7, pok. 114
41-800 Zabrze
tel.: (32) 373-33-85
e-mail: sekretariat_wp@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Podatków i Opłat Lokalnych nalicza i egzekwuje podatki oraz opłaty lokalne, przeprowadza kontrole podatkowe i weryfikuje deklaracje. Obsługuje też zwrot nadpłaconych podatków, wystawia zaświadczenia i prowadzi ewidencję podatkową nieruchomości. Wydział zajmuje się także postępowaniami w zakresie pomocy publicznej i analizuje wpływy budżetowe z tytułu zobowiązań podatkowych.

Wydział Realizacji Projektów

Naczelnik – Grażyna Szczepańska-Wabnic

ul. Powstańców Śląskich 5-7, pok. 214
41-800 Zabrze
tel./fax: (32) 373-34-85
e-mail: sekretariat_wrp@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Realizacji Projektów koordynuje i rozlicza inicjatywy współfinansowane ze środków zewnętrznych. Czuwa nad poprawnością formalną projektów i przygotowuje sprawozdania. Współpracuje przy promocji działań inwestycyjnych, monitoruje trwałość zrealizowanych projektów oraz wyszukuje możliwości uzyskania dofinansowania z funduszy unijnych i krajowych. Ponadto opracowuje i aktualizuje kluczowe dokumenty strategiczne, takie jak Strategia Rozwoju Miasta.

Wydział Obsługi Prawnej i Bezpieczeństwa Informacji

Naczelnik – Małgorzata Giela

ul. Powstańców Śląskich 5-7, pok. 312
41-800 Zabrze
tel.: (32) 37-33-370
e-mail: sekretariat_pb@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Obsługi Prawnej i Bezpieczeństwa Informacji koordynuje obsługę prawną Urzędu i zapewnia zgodność działań Urzędu z przepisami. Sprawuje nadzór nad ochroną danych osobowych, wspiera wdrażanie systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem informacji. Prowadzi też Biuletyn Informacji Publicznej i rejestr aktów normatywnych, a także nadzoruje prawidłowy przebieg elektronicznego obiegu dokumentów. Zajmuje się przyjmowaniem i koordynacją skarg, wniosków, petycji oraz obsługą sekretariatów Prezydenta i Zastępców Prezydenta.

Wydział Spraw Obywatelskich

Naczelnik – Henryk Michalski

ul. Wolności 286, pok. 106
41-800 Zabrze
tel.: (32) 373-33-16, (32) 373-34-50
e-mail: sekretariat_so@um.zabrze.pl
Rezerwacja wizyty: https://zabrze.ustaltermin.pl/4

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Spraw Obywatelskich jest odpowiedzialny za kwestie związane z ewidencją ludności, przyjmowaniem i wydawaniem dowodów osobistych, a także obsługą meldunkową. Zajmuje się także wydawaniem zaświadczeń, współpracą z placówkami konsularnymi w zakresie repatriacji i karty Polaka oraz sprawuje nadzór nad stowarzyszeniami i fundacjami. Organizuje proces zgromadzeń, przeprowadza kwalifikację wojskową, a także koordynuje projekty edukacyjne związane z mniejszościami narodowymi.

Wydział Zarządzania Mieniem

Naczelnik: Anna Wyleżoł

ul. Powstańców Śląskich 5-7, pok. 417
41-800 Zabrze
tel.: (32) 373-33-17, (32) 373-33-94
fax: (32) 373-33-21
e-mail: sekretariat_zm@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Zarządzania Mieniem zarządza nieruchomościami Miasta i Skarbu Państwa, prowadzi ich ewidencję i koordynuje kwestie związane z przekazywaniem w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym. Zajmuje się udostępnianiem nieruchomości niezabudowanych, sprawami opłat adiacenckich i dzierżawami, a także gospodarowaniem miejskim zasobem mieszkaniowym (w tym nadzór nad ZBM TBS Sp. z o.o. i Jednostką Gospodarki Nieruchomościami). Planowanie remontów, modernizacji i współpraca z właścicielami wspólnot mieszkaniowych również wchodzi w zakres jego kompetencji. Ponadto realizuje nadzór właścicielski nad spółkami komunalnymi.

Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności

Naczelnik – Artur Nowakowski

ul. Prof. Zbigniewa Religi 1
41-800 Zabrze
tel./fax: (32) 373-34-93
e-mail: sekretariat_zkol@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności dba o bezpieczeństwo mieszkańców Zabrza. Organizuje działania w sytuacjach zagrożeń i prowadzi całodobowe centrum zarządzania kryzysowego. Koordynuje prace Komisji Bezpieczeństwa i Porządku oraz Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Prowadzi sprawy związane z obroną cywilną i sprawami obronnymi miasta, a także współpracuje z Policją, Strażą Pożarną i Strażą Miejską, wspierając służby w utrzymaniu porządku i bezpieczeństwa.

Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi

Naczelnik – Patrycja Jerszy

ul. prof. Zbigniewa Religi 1, pokój 217
41-800 Zabrze
tel.: (32) 37-33-432
e-mail: sekretariat_zpu@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi odpowiada za rekrutację pracowników do Urzędu, prowadzenie spraw kadrowych i szkoleniowych oraz za politykę płacową. Inicjuje rozwiązania mające na celu usprawnienie organizacji pracy i podnoszenie kwalifikacji kadry. W skład wydziału wchodzi również Zespół ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, który realizuje zadania związane z ochroną zdrowia i życia pracowników oraz zabezpieczeniem przeciwpożarowym obiektów Urzędu.

Zabrzańskie Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości

Naczelnik – Mariola Wnętrzak-Sadłocha

ul. Powstańców Śląskich 3
41-800 Zabrze
tel.: (32) 27 39 770 lub (32) 27 39 773
e-mail: sekretariat_zcrp@um.zabrze.pl
e-mail: zcrp@um.zabrze.pl

Godziny urzędowania:
Poniedziałki: 7.30 – 17.30
Wtorki – czwartki: 7.30 – 15.30
Piątki: 7.30 – 13.30

Zabrzańskie Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości wspiera przedsiębiorców na każdym etapie rozwoju działalności, od rejestracji w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) po doradztwo w zakresie dostępnych form dofinansowania. Organizuje szkolenia i wydarzenia promujące przedsiębiorczość, współpracuje z instytucjami zewnętrznymi, a także realizuje konkursy takie jak „Zabrzański Biznesplan” i inne inicjatywy mające na celu pobudzenie aktywności gospodarczej.

Visited 43 times, 1 visit(s) today

Dodane przez Mikołaj Czarnecki

Doświadczony dziennikarz portalu Nowiny Zabrzańskie. Specjalizuje się w tematyce lokalnej Zabrza i regionu Górnego Śląska. Pasjonat spraw społecznych, kulturalnych i historycznych miasta.

Zamknij