Napisane przez 4:42 pm Ciekawostki

Joga i jej wpływ na zdrowie fizyczne

Nie bez powodu coraz więcej osób decyduje się na praktykowanie jogi – jej pozytywny wpływ na organizm został udowodniony naukowo. Ta forma aktywności przynosi wiele korzyści zarówno w sferze fizycznej, jak i psychologicznej. Pomaga minimalizować skutki stresu, łagodzić stany lękowe, a nawet depresyjne. Przede wszystkim jednak jest doskonałym sposobem, by poprawić zdrowie. Sprawdź, dlaczego warto trenować jogę.

Co będzie potrzebne na zajęcia?

Joga to system ćwiczeń, który składa się z asan (pozycji), pranayamy (kontroli oddechu) oraz medytacji. Te elementy działają razem, aby zharmonizować ciało, umysł i duszę. Trening odbywa się na macie, która powinna zapewniać dobrą amortyzację i stabilność oraz zapobiegać ślizganiu się rąk i nóg, co jest wyjątkowo istotne przy wykonywaniu pozycji odwróconych i balansujących. Najlepsze propozycje znajdziesz tutaj: https://joyinme.co/collections/maty-do-jogi. Aby w pełni skupić się na ćwiczeniach oraz własnym oddechu, warto zadbać o wygodny strój, który nie będzie krępował ruchów. Doskonale sprawdzą się elastyczne legginsy, których szeroki pas doskonale trzyma się na biodrach. Na górę możesz założyć dopasowany top albo body, których materiał nie będzie opadał na twarz podczas wykonywania asan odwróconych, a w chłodniejsze pory roku świetnym wyborem będzie ciepła, miękka bluza. Wyjątkowe ubrania, które sprawdzą się na trening jogi i na co dzień, znajdziesz tutaj: https://joyinme.co/collections/ubrania-do-jogi.

Joga dla zdrowia

Joga przynosi wiele korzyści dla zdrowia fizycznego. Wykonywanie różnych asan doskonale wpływa na polepszenie kondycji, a także wzmocnienie mięśni, szczególnie tych partii, które utrzymują ciało w stabilnej pozycji, co przykłada się na poprawę równowagi. Aktywność uelastycznia całe ciało i pozwala załagodzić dolegliwości bólowe pleców, szyi czy stawów. Joga skupia się także na poprawnych technikach oddechu, co poprawia wydolność płuc oraz wpływa na układ krwionośny i może pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi oraz redukcji ryzyka chorób sercowo-naczyniowych. Niektóre asany w jodze takie jak, chociażby pozycja żółwia (Kurmasana) stymulują trawienie i metabolizm.

Joga to także wyjątkowe wsparcie dla zdrowia psychicznego. Oprócz relaksującej muzyki, instruktorzy prowadzący zajęcia często korzystają ze świeczek, kadzideł, czy Palo Santo, których zapach wspomaga wyciszenie, pozbycie się negatywnych myśli i napełnienie pozytywną energią. Rytuały (https://joyinme.co/) możesz również stosować we własnym zaciszu domowym podczas praktyki we własnych czterech kątach, odpoczynku, a nawet pracy. Jak widzisz, joga doskonale wpływa zarówno na zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Warto więc zapisać się na zajęcia w szkole jogi, albo korzystać z nagrań na portalach streamingowych i cieszyć się praktyką w domu.

Visited 16 times, 1 visit(s) today
Zamknij